Schindler

Schindler Management Ltd.
Zugerstrasse 13
6030 Ebikon
Switzerland
Tel. +41 41 445 32 32
Fax +41 41 445 31 34
E-Mail

De Schindler Group werd in 1874 opgericht in Zwitserland en heeft wereldwijd ongeveer 43.000 werknemers in dienst. De groep heeft in 2010 een marktkapitalisatie van 13,4 miljard Zwitserse frank en bedrijfsinkomsten van 8,2 miljard Zwisterse frank opgeleverd. De moeder- maatschappij Schindler Holding Ltd. is op de SIX Swiss Exchange genoteerd.
Met een netwerk van meer dan 1000 filialen verspreid over alle continenten ontwikkelt Schindler plannen en produceert en installeert het mobiliteitsoplossingen die beantwoorden aan de eisen van de klant. Een allesomvat- tende service garandeert dat die installaties gedurende hun levensduur van ongeveer 30 jaar probleemloos functioneren. Er zijn oplossingen op maat beschikbaar om toestellen te moderniseren of te vervangen.

Strategische oriëntatie
‘Leiderspositie dankzij klantenservice’ is de visie van het bedrijf in de wereld van liften en roltrappen, aangezien er wereldwijd elk uur 40 miljoen mensen gebruikmaken van Schindler-producten. Wij willen garanderen dat onze klanten en passagiers altijd kunnen rekenen op mobiliteits- oplossingen en klantenservice van goede kwaliteit.
Om dat te bereiken zijn er twee factoren van essentieel belang: ten eerste, het versterken van de internationale aanwezigheid van Schindler en de daarmee verbonden uitbreiding van haar servicenetwerk in afzonderlijke mark- ten. Zo kan het bedrijf gebruikmaken van verschillende globale groeicycli, wisselkoersrisico’s wegnemen, het aantal reacties verminderen omdat ze zich zo dicht bij haar klanten bevindt en tegelijkertijd de productiviteit van haar service vergroten.
Een tweede voorwaarde is het duidelijk concentreren op de kerncompetenties van Schindler op het vlak van liften en roltrappen om een strategie met de laagste exploitatie- kosten na te streven die gericht is op het overtreffen van de concurrentie in een toenemend prijsgevoelige markt. Schindler werkt voortdurend om zich te verzekeren van dat concurrentievoordeel. Alle processen worden daarom voortdurend verbeterd, de productiediepte wordt ver- minderd door zich alleen op strategische kerncompetenties te richten en het aanbod aan productreeksen wordt tot een redelijk aantal beperkt.
Schindler streeft systematisch de bovenstaande strategie na om de toonaangevende positie verder uit te breiden en zo te zorgen voor toegevoegde waarde voor haar aan- deelhouders en om de marktkapitalisatie te doen stijgen.
Tegelijkertijd heeft Schindler ook voortdurend aandacht voor het ontwikkelen van toonaangevende producten met de nieuwste technologie.

Onderzoek en ontwikkeling
In de onderzoekscentra van de group in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en China gaat Schindler onverminderd door met de technologische ontwikkeling van de producten. Het bedrijf investeert meer dan 100 miljoen Zwitserse frank in onderzoek en ontwikkeling en werkt samen met beroemde technologische instellingen over de hele wereld en met industriële partners uit verschillende sectoren.
Voorbeelden van recente innovatie zijn onder andere het eerste patent op liften zonder een machinekamer, het Miconic 10 bestemmingsbesturingssysteem, zijn opvolger, de Schindler ID met gepersonaliseerde toegangscontrole, de Schindler 7000 lift voor hoogbouw en de volledig syn- thetische aramidekabels en moderne trekriemtechnologie. In 2009 werd een compleet nieuw concept gelanceerd om de doorgang van passagiers door gebouwen te beheren: een bestemmingsbesturingssysteem van de derde gene- ratie, PORT-technologie.